Wersja obowiązująca z dnia

Klauzula informacyjna dla klientów Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie

Ochrona Danych Osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie

Wykonując obowiązek informacyjny, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie z siedzibą w Ostródzie przy ul. Grunwaldzka 62A, www.zdp.ostroda.pl, z którym można kontaktować się w następujący sposób:
    • listownie na adres siedziby Administratora: Ostróda (14-100), ul. Grunwaldzka 62A,
    • elektronicznie: e-mail: sekretariat@zdp.ostroda.pl, skrzynka podawcza: ePUAP: s8a3qb17v2, e-Doręczenia: AE: PL-53173-39272-UUFBH-24,
    • telefonicznie: (89) 642 31 51.
  2. Zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator Pani/Pana danych osobowych, jako jednostka samorządu terytorialnego, powołał  Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych:
    • listownie na adres siedziby Administratora: Ostróda (14-100), ul. Grunwaldzka 62A,
    • elektronicznie: e-mail: iod@zdp.ostroda.pl, skrzynka podawcza ePUAP: s8a3qb17v2, e-Doręczenia: AE: PL-53173-39272-UUFBH-24,
    • telefonicznie: (89) 642 31 51.
  3. Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest realizacja zadań publicznych oraz konieczność spełnienia ciążących na administratorze obowiązków prawnych, a także realizacja umów, których Pan/Pani jest stroną. Ponadto, Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie przetwarza Pana/Pani dane osobowe w celu realizacji ustawowych zadań, jako Zarządcy dróg powiatowych, do których w szczególności należą zarządzanie i utrzymywanie dróg publicznych kategorii powiatowej na terenie powiatu ostródzkiego oraz wydawanie decyzji, postanowień w ramach określonych zadań.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
    • dane zwykłe (w szczególności dane kontaktowe, identyfikacyjne, adresowe),
      • art. 6 ust. 1 lit. a) RODO zgoda np. w celu usprawnienia kontaktu,
      • art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z zawartymi umowami,
      • art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z obowiązującymi przepisami prawa krajowego, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
      • art. 6 ust. 1 lit. e) RODO w związku z wykonywaniem zadań w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi,
        • dane szczególne (art. 9 ust. 1 RODO pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby):
          • art. 9 ust. 2 lit. a) RODO zgoda osoby, której dane osobowe dotyczą,
          • art. 9 ust. 2 lit. b) RODO jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej,
          • art. 9 ust. 2 lit. g) RODO jeżeli przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są przede wszystkim organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które regulują przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Pana/Pani dane osobowe możemy również przekazywać podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu, z którymi mamy zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych. Pani/Pana dane osobowe przekazujemy również innym administratorom przetwarzającym je we własnym imieniu, np. operatorowi pocztowemu, instytucjom finansowym, brokerowi ubezpieczeniowemu i firmom ubezpieczeniowym.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej (nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym).
  7. Pani/Pana dane osobowe przechowywane są przez okres uzależniony od oznaczenia kategorii archiwalnej poszczególnych akt w oparciu o kryteria precyzyjnie określone w przepisach Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych a także na podstawie Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt obowiązującego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do:
    • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych,
    • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych,
    • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
    • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
    • na podstawie art. 20 RODO prawo do przenoszenia danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 20 ust. 3 RODO,
    • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 89 RODO,
    • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się na stronie uodo.gov.pl.
  9. Jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  10. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest:
    • wymogiem ustawowym i jest Pan/Pani zobowiązania do ich podania, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa, konsekwencją odmowy podania danych osobowych jest brak możliwości osiągnięcia celu, jakim jest spełnienie ciążącego obowiązku prawnego na Administratorze,
    • konieczne do zawarcia umowy, której Pan/Pani jest stroną, konsekwencją odmowy podania danych osobowych jest brak możliwości osiągnięcia celu, jakim jest zawarcie umowy i wypełnienie zobowiązań wynikających z zapisów umowy,
    • dobrowolne, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody.
  11. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegać profilowaniu.